High Score-Η Χρυσή Εποχή του Gaming – Review

από Shadow
419 προβολές

Η σειρά-ντοκιμαντέρ του Netflix High Score-Η Χρυσή Εποχή του Gaming” όπου έχει καταφέρει να βρίσκεται πολύ ψηλά στο Ελληνικό Top10, ήταν πραγματικά κάτι πολύ ευχάριστο. Ειδικά αν είστε και παιδιά των’80-’90s η νοσταλγία θα “χτυπήσει” κόκκινο.

spoilers

Από τα πρώτα κιόλας λεπτά του ντοκιμαντέρ καταλαβαίνουμε πως θα πάμε αρκετά χρόνια πίσω στην δημιουργία βιντεοπαιχνιδιών. Έτσι λοιπόν και ξεκινάμε με την βιομηχανία των arcade games και το Space Invaders που πολλοί θα έχετε παίξει είτε σε ανάλογα μαγαζιά της τότε εποχής ή ακόμη και σε κανένα καράβι. Την σκυτάλη τότε παίρνει ποιος άλλος, εκτός από τον αγαπημένο Pac-Man. Όσο γελοίο και αν ακούγεται η μορφή του Pac-Man ήρθε σαν ιδέα από μία pizza που της έλειπε ένα κομμάτι. Ναι καλά διαβάσατε.

Εκείνη την εποχή του 1970 δεν υπήρχαν οικιακές παιχνιδομηχανές οπότε τα arcade games είχαν καταφέρει να κατακλύσουν όλο τον κόσμο, φτάνοντας σε σημείο που η Ιαπωνία να έχει μερική έλλειψη κερμάτων από την μεγάλη ζήτηση.

Κάπου εκεί και με κυρίαρχους το Space Invaders, το Pac-Man και την Ms Pac-Man στα τέλη του 1970 με αρχές του 1980 κάνει την εμφάνισή της η πρώτη οικιακή κονσόλα γνωστή αν όχι σε όλους, σε πολλούς με την ονομασία Atari. Αυτές οι πρώτες κονσόλες δεν είχαν καν την δυνατότητα κασέτας οπότε ο χρήστης έπαιζε με όσα παιχνίδια υπήρχαν προεγκατεστημένα. Την μεγάλη ιδέα για κασέτες σε οικιακές κονσόλες την είχε o Τζέρι Λόσον δίνοντάς την ονομασία Channel F που όμως δεν έγινε ποτέ γνωστό. Ο λόγος ήταν πως πλέον και η Atari αρχίζει πολύ γρήγορα και βγάζει κονσόλα με κασέτες.

Στο σημείο αυτό γίνεται και μία μικρή επανάσταση στα παιχνίδια καθώς πολλά εκτός από τα arcade games κυκλοφόρησαν και σε κασέτα για το Atari. Τότε ήταν που εξελίχθηκε και η δυνατότητα 2 παικτών στη ίδια κονσόλα. Όσο η Atari βρισκόταν στον θρόνο, δειλά δειλά κάνει την εμφάνισή της μία εταιρεία κολοσσός μέχρι και σήμερα. Φυσικά μιλάμε για την Nitendo.

Το πρώτο παιχνίδι που κυκλοφορεί που ήταν μόνο για arcade και κάνει πάταγο ήταν το Donkey Kong. Όλοι είχαν τρελαθεί με το συγκεκριμένο παιχνίδι αρχίζοντας η Nitendo να αποκτά φήμη. Έτσι λοιπόν στις αρχές του ’90 βγάζει την δική της οικιακή κονσόλα με την ονομασία NES, με έναν νέο παιχνίδι που θα κάνει εξίσου πάταγο, το Super Mario. Ήταν τόσο μεγάλη η επιτυχία του Super Mario και των άλλων παιχνιδιών μάλιστα που η Nitendo δημιούργησε και τηλεφωνικό κέντρο βοήθειας για τους παίκτες εάν “κολλούσαν” κάπου. Σήμερα φυσικά υπάρχει το Youtube.

Όσο η Nitendo κυριαρχεί μία νέα ιαπωνική εταιρεία έρχεται με σκοπό να γίνει η αντίπαλος της. Η εταιρεία βγάζει μία δική της οικιακή κονσόλα με την ονομασία SEGA (Genesis). Αυτό που τους κάνει πια όμως άξιους ανταγωνιστές είναι το σήμα κατατεθέν της έως και σήμερα, ο Sonic. Πολύ ενδιαφέρον η ιστορία δημιουργίας του concept, καθώς λίγο πολύ μαθαίνουμε πως εμπνεύστηκε από τα τρενάκια στα λούνα παρκ. Η SEGA συνεχίζει τις πρωτοτυπίες καθώς εκτός από τα 16 Bit που “τρέχει” τα παιχνίδια της, φέρνει και τα αθλητισμό στο gaming με την νεοσύστατη τότε Electronic Arts. Πρώτο αθλητικό παιχνίδι ήταν με το Αμερικάνικο Football όπου και έκανε τεράστια επιτυχία και ακολούθησαν basket, ποδόσφαιρο και πολλά άλλα.

Για αρκετά χρόνια Nitendo και SEGA είναι οι κύριες εταιρείες στις οικιακές κονσόλες αλλά με παιχνίδια που αφορούσαν μικρά παιδιά. Στο σημείο αυτό κάνουν την εμφάνισή τους δύο πασίγνωστα μέχρι και σήμερα παιχνίδια, το Street Fighter και το Mortal Kombat. Μάλιστα ήταν από τα πρώτα παιχνίδια βίας και κυρίως το Mortal Kombat ωμής βίας που αρκετοί γονείς προβληματίστηκαν με αποτέλεσμα το θέμα της βίας στα βιντεοπαιχνίδια να φτάσει και στα δικαστήρια. Τότε ιδρύθηκε και η εταιρεία όπου βαθμολογεί και κρίνει την καταλληλότητα των βιντεοπαιχνιδιών.

Και ενώ τα χρόνια περνούν και οι υπολογιστές αναβαθμίζονται, τα παιχνίδια άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους δειλά δειλά και εκεί. Από τα πρώτα παιχνίδια σε υπολογιστές ήταν παιχνίδια ρόλων εμπνευσμένα από τα πολύ γνωστά παιχνίδια ρόλων φαντασίας Dungeon and Dragons. Πάνω σε αυτό το μοτίβο στηρίχτηκαν όσα νέα παιχνίδια τέτοιου είδους δημιουργήθηκαν. Βλέποντας η Nitendo και η SEGA αυτή την επερχόμενη απειλή αποφασίζει να αναβαθμίσει τα παιχνίδια της με γραφικά 3D, πράγμα που πετυχαίνει δίνοντας στην κυριολεξία μία νέα διάσταση στις οικιακές κονσόλες.

Βέβαια μόνο αυτό δεν φτάνει καθώς αρκετοί αρχίζουν και βλέπουν τον υπολογιστή πέρα από οικιακό μηχάνημα, και σαν παιχνιδομηχανή. Η επανάσταση στα παιχνίδια στους υπολογιστές ήρθε με το πρώτο DOOM που τα γραφικά του, οι ήχοι του αλλά και το gameplay του ήταν κάτι που δεν είχε ξαναδεί ο τότε τεχνολογικός κόσμος. Το απόλυτο άλμα έγινε από τους ίδιους δημιουργούς που με την βοήθεια και των πρώτων βημάτων του διαδικτύου έδινε την δυνατότητα να παίξουν οι φίλοι μεταξύ τους online στο παιχνίδι Wolfenstein 3D.

Κλείνοντας το ντοκιμαντέρ ουσιαστικά δεν μας πηγαίνει παρακάτω καθώς τονίζει και σωστά πως όποια εξέλιξη υπήρξε στα βιντεοπαιχνίδια, έγινε σύμφωνα με τα παραπάνω και με την θέληση του κάθε δημιουργού να γίνει καλύτερος.

Η αλήθεια μεγαλωμένος την δεκαετία του ’90 απόλαυσα περισσότερο το συγκεκριμενο ντοκιμαντέρ καθώς πολλά από αυτά τα είχα και στις αναμνήσεις μου. Βέβαια και για άτομα που δεν τα πρόλαβαν είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να δουν και να μάθουν και ίσως εκτιμήσουν τα σημερινά παιχνίδια, σε σχέση με αυτά που εμείς παίζαμε.

Μου άφησε μία μικρή απογοήτευση καθώς θα ήθελα να μάθω και μέχρι σήμερα την πορεία των τωρινών κονσολών και βιντεοπαιχνιδιών που σχεδόν κάθε έτος κάνουν τεχνολογικά άλματα προς το καλύτερο. Ήταν ένα πολύ ευχάριστο ντοκιμαντέρ που σίγουρα σε όποιον αρέσουν τα βινετοπαιχνίδια θα το εκτιμήσει αλλά και θα μάθει κάποιες πληροφορίες που ποτέ δεν θα φανταζόταν.

0 σχολιο
1
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα Σχόλια

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Αν συνεχίσετε σημαίνει πως αποδέχεστε την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης μας. Αποδέχομαι Διαβάστε Περισσότερα