Watchmen EP.01: Αναλύοντας τα Easter Eggs

από Catherine
163 προβολές

Η σειρά Watchmen του HBO είναι εδώ, και ενώ δεν αποτελεί μια προσαρμογή της κλασικής ιστορίας, έχει πολλές αναφορές σε αυτήν.

Το συγκεκριμένο άρθρο περιέχει spoilers για τη πρεμιέρα της σειράς. Για ένα spoiler free review, κλικ εδώ.

Οι Watchmen του HBO είναι μια συνέχεια της κλασικής ιστορίας του κόμικ από τους Alan Moore και Dave Gibbons. Ακριβώς, είναι ένα sequel, όχι μια τηλεοπτική προσαρμογή του αρχικού έργου. Και ναι, θα σημειώσετε ότι είπαμε ότι είναι μια συνέχεια του κόμικ και όχι της ομώνυμης ταινίας του Zack Snyder, η οποία ήταν πιστή στο υλικό του κόμικ, εκτός από μερικές λεπτομέρειες.

Παρόλο που οι Watchmen δεν είναι το πιο εκτενές superhero σύμπαν σε ποσότητα κόμιξ, είναι πλούσιο σε μυθοπλασία, σχολιάζοντας το συγκεκριμένο είδος στο σύνολό του, ενώ χτίζει με απίστευτη λεπτομέρεια το σύμπαν του. Οι Watchmen του HBO διαδραματίζονται από το 1985 έως το 2019, αντλώντας υλικό και από το κόμικ που το ενέπνευσαν- όποτε και όπου είναι δυνατό- και παράλληλα υπονοεί ότι οι πιο γνωστοί χαρακτήρες του Watchmen universe θα μπορούσαν να εμφανιστούν στο εγγύς μέλλον. Αυτά τα στοιχεία συγκεντρώθηκαν τόσο από τις δικές μας παρατηρήσεις όσο και από τα μυστικά που αντλήθηκαν από το site Peteypedia του ΗΒΟ- ένα βοήθημα για τη σειρά.

Εδώ αναφέρονται τα easter eggs από το 1ο επεισόδιο της σειράς:

Το μακελειό στη Tulsa & o Bass Reeves.

-Το επεισόδιο ονομάζεται , “It’s Summer and We’re Running Out of Ice,” μια ατάκα από τη σκηνή “Poor Jud is Daid” από το musical Oklahoma! των Rodgers& Hammerstein.

-Το επεισόδιο ανοίγει με μια στιγμή από την Ιστορία, που μοιάζει με φαντασία, αλλά δεν ήταν. Η σφαγή της μαύρης Wall Street του 1921 πραγματοποιήθηκε στη Tulsa από τις 31 Μαΐου έως την 1η Ιουνίου και σκότωσε εκατοντάδες Αφρο-Αμερικανούς. «Όταν άκουσα για πρώτη φορά τη σφαγή της Black Wall Street στην Τούλσα του ’21 δεν μπορούσα να πιστέψω ότι ήμουν ενήλικας και δεν το είχα ξανακούσει ποτέ», δήλωσε ο παραγωγός των Watchmen και συγγραφέας Damon Lindelof. “Και όσο περισσότερο το έχω ερευνήσει, τόσο περισσότερο είμαι συγκλονισμένος και ντροπιασμένος που δεν ήξερα τίποτα“.
Ακόμα και σκηνές που μοιάζουν να είναι φτιαγμένες για τις ανάγκες της σειράς, όπως τα αεροπλάνα που ρίχνουν δυναμίτη στις επιχειρήσεις των μαύρων, είναι συμβάντα που αναφέρονται στα ιστορικά αρχεία.

– Ο ήρωας της βωβής ταινίας (που λέγεται Trust in the Law!) που βλέπει το αγόρι στο σινεμά, είναι ο Bass Reeves, ένας πραγματικός άνθρωπος, που ήταν ο πρώτος μαύρος αντιστράτηγος των Βορείων των ΗΠΑ. Σημείωσε πάνω από 3.000 συλλήψεις κατά τη διάρκεια της ζωής του και το HBO ανακοίνωσε λίγα χρόνια νωρίτερα, ότι θα δημιουργήσει μια μίνι τηλεοπτική σειρά βασισμένη στη ζωή του.
Είναι ενδιαφέρον ότι ο Bass Reeves στην “μεταμφίεση” του εδώ μοιάζει αρκετά στον Hooded Justice από το Minutemen. Βλέπουμε τον Hooded Justice αργότερα στο επεισόδιο ως μέρος των διαφημίσεων “American Hero Story: Minutemen”, μια σειρά ντοκιμαντέρ για τους πρωτότυπους μασκοφόρους τυχοδιώκτες στο σύμπαν των Watchmen.

– Ο Reeves της κιν/κης οθόνης λέει στον οργισμένο όχλο ότι δεν θα υπάρξει “καμία οχλοκρατία σήμερα, αλλά εμπιστοσύνη στον νόμο.” Αυτό αντανακλά τις ανησυχίες σχετικά με τους μασκοφόρους εκδικητές, που οδήγησαν στη θέσπιση του νόμου Keene στο σύμπαν των Watchmen το 1977 , όπου μια αστυνομική απεργία οδήγησε στην απαγόρευση της υπερηρωϊκής δραστηριότητας. Αλλά επίσης αντανακλά τη πλοκή αυτής της σειράς, όπου η αστυνομία τώρα επιβάλλεται να φοράει μάσκες για να διατηρείται κρυφή η ταυτότητα των αστυνομικών. Επίσης, μπορεί να είναι συμπτωματικό, αλλά στο Superman # 1 (1939), μια από τις πρώτες πράξεις του Superman είναι να προλάβει έναν οργισμένο όχλο που έχει εισβάλει σε μία φυλακή.

– Το νεαρό αγόρι που φυγαδεύεται καθώς η Black Wall Street καταστρέφεται, μοιάζει αρκετά με τον Jor-El και τη Lara που στέλνουν τον νεαρό Kal-El μακριά από τον Krypton, στην ιστορία του Superman. Σε ορισμένες εκδοχές της ιστορίας αυτής, ο Jor-El προόριζε ο πύραυλος που φέρνει τον Kal-El στη Γη να μεταφέρει επίσης και τη Lara, αλλά υπήρχε χώρος μόνο για το μωρό. Ακόμα και το σημείωμα “look after this boy”μοιάζει με μια ιδιαίτερη εκδοχή της ιστορίας του Superman, του Elliot S. Maggin: Superman: Last Son of Krypton, όπου ο Jor-El έστειλε μια τηλεπαθητική συσκευή για να εξηγήσει στους δυνητικούς αναδόχους γονιούς, που θα βρουν το μωρό, τη σημασία του παιδιού. Αυτό δεν ήταν τυχαίο στη σειρά.
“Το συμβάν στη Tulsa το 1921, είναι πολύ παρόμοιο με αυτό που ξεκινάει πολλές ιστορίες υπερηρώων ή ιστορίες κόμιξ, που είναι η καταστροφή του κόσμου που γνωρίζετε”, λέει ο Lindelof . “Αυτό μοιάζει πολύ σαν τον πλανήτη Κρύπτον ή τον Bruce Wayne, όταν έχασε τους γονείς του. Έτσι, πήραμε ένα πραγματικό ιστορικό γεγονός και το χρησιμοποιήσαμε στην μυθοπλαστική αφήγηση … γιατί αν δώσετε σκέτα λαχανικά στους θεατές, θα τα σπρώξουν στη μια πλευρά του πιάτου. Πρέπει να αισθάνονται σαν να είναι τόσο νόστιμα όσο το υπόλοιπο γεύμα. Και το πιο σημαντικό, νομίζω ότι όσο περισσότερο συνεχίζεται η πλοκή, θα δούμε ότι η Tulsa ’21 ήταν πολύ σημαντική για την υπόθεση της σειράς. ”

Oklahoma!

– Όταν φτάνουμε στη σημερινή εποχή, βλέπετε ότι ο οδηγός φορτηγού οδηγεί ένα ηλεκτρικό όχημα. Ενώ τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη ζωή μας δεν αποτελούν πλέον αντικείμενα επιστημονικής φαντασίας, στους Watchmen, ήταν συνηθισμένα ήδη (αν όχι νωρίτερα) από το 1985, χάρη εν μέρει στην επιστημονική πρόοδο που επιτεύχθηκε από την άφιξη του Dr. Manhattan.

– Οι ιστορίες των Watchmen φαίνεται να διαδραματίζονται πάντα το φθινόπωρο, και αυτή ξεκινά στις 8 Σεπτεμβρίου. Το αρχικό κόμικ λαμβάνει χώρα τον Οκτώβριο. Η συνέχιση της σειράς των DC Comics, Doomsday Clock, λαμβάνει χώρα Νοέμβριο.

– Ο “καλός ήρωας” αστυνομικός που λαμβάνει “κακά νέα” ενώ παρακολουθεί μια θεατρική παράσταση είναι μια κοινή μέθοδος τόσο στις αστυνομικές ταινίες, όσο και στις αφηγήσεις στα κόμιξ.

–  Η αντίληψη ότι η Αστυνομία διατηρεί μυστικές ταυτότητες και φοράει μάσκες, διερευνάται σε όλη αυτή τη σειρά, αλλά είναι μια αξιοσημείωτη μετατόπιση της πολιτικής από το κόμικ, όπου οι μασκοφόροι εκδικητές απαγορεύτηκαν με το νόμο Keene, που ψηφίστηκε το 1977 μετά από αστυνομική απεργία και βίαιες ταραχές, στο σύμπαν των Watchmen. Αργότερα στο επεισόδιο μπορείτε να ακούσετε τον γερουσιαστή Joe Keene Jr, κατά τη διάρκεια μιας ραδιοφωνικής εκπομπής, για την οποία θα δούμε περισσότερα σε μελλοντικά επεισόδια.

The Comedian

– Όταν βλέπετε την (Regina King) Angela Abar στην τάξη να σπάει αυγά, ένας από τους κρόκους έχει αίμα περίπου στην ίδια γωνία με το σήμα του Comedian στο κόμικ. Οι κρόκοι σχηματίζουν επίσης σύντομα ένα smiley face που θυμίζει το ίδιο σήμα του Comedian.

Πρόεδρος των Η.Π.Α είναι ο Robert Redford

– Στην τάξη, μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από τέσσερις σημαντικούς Προέδρους σε αυτόν τον κόσμο: George Washington, Abraham Lincoln, Richard Nixon (ο οποίος στο σύμπαν των Watchmen όχι μόνο δεν παραιτήθηκε ποτέ από ντροπή λόγω πολιτικών σκανδάλων, αλλά υπηρέτησε πολλές θητείες, και στη δεκαετία του 1980) , και ο σημερινός Πρόεδρος Robert Redford.
Η υποψηφιότητα του Redford για την Προεδρία των ΗΠΑ υπαινίχθηκε στο τέλος του αρχικού κόμικ, ως κάποιος που ήταν πιθανό να αντιμετωπίσει τον Νίξον στις επερχόμενες εκλογές. Στο Doomsday Clock, το οποίο ξεκινάει το 1992, είναι ήδη στην εξουσία και εξακολουθεί να υπηρετεί το 2019 στους Watchmen του HBO. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην 7η θητεία του και προφανώς δεν θα επιδιώξει την όγδοη.

Βροχή Καλαμαριών

Οι “καλαμαροβροχές” που βιώνουν περιστασιακά οι κάτοικοι, φαίνεται να είναι αποτέλεσμα του μεγάλου σχεδίου του Adrian Veidt για την αποτροπή του πυρηνικού Armageddon στο αρχικό κόμικ των Watchmen, τα οποία γενετικά τροποποίησε με μια μεταφυσική ιδιότητα, για να προσομοιώσει μια εξωγήινη επίθεση και έτσι να ενώσει τις κυβερνήσεις του κόσμου ενάντια σε μια αντιλαμβανόμενη κοινή απειλή. Το γεγονός ότι οι καταιγίδες καλαμαριών πραγματοποιούνται, επιβεβαιώνει ότι η σειρά είναι μια συνέχεια του κόμικ και όχι η -άνευ καλαμαροβροχών- έκδοση του 2009, της ταινίας. Αυτά προφανώς έρχονται από το αρχικό περιστατικό το 1985 (και αποδεικνύεται ότι το γιγαντιαίο καλαμάρι από το τέλος του βιβλίου επίσης “εξατμίζεται” λίγο μετά την άφιξή του, όπως αυτά τα μωρά -καλαμάρια κάνουν στην σειρά). Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν δημόσιοι υπάλληλοι αφιερωμένοι στον καθαρισμό της πόλης, οι αφίσες ανατομίας καλαμαριών να είναι στην αίθουσα διδασκαλίας και οι άνθρωποι να διαμορφώνουν θεωρίες συνωμοσίας γι ‘αυτές τις βροχές στον Τύπο.

Και μιας που αναφέρθηκε ο Adrian Veidt…

Adrian Veidt?

– Παρά τον τίτλο της εφημερίδας που λέει ότι “ο Veidt είναι νεκρός” είναι βέβαιο ότι ο μυστηριώδης “Λόρδος της Εξοχικής Έπαυλης” ,που παίζει ο Jeremy Irons, είναι ο Adrian Veidt, έτσι δεν είναι; Τα χρώματα που φοράει παραπέμπουν στο κοστούμι του Veidt/ Ozymandias και φαίνεται ότι είναι στη κατάλληλη ηλικία που θα ήταν ο Veidt το 2019. Ο Veidt λείπει από αυτόν τον κόσμο εδώ και επτά χρόνια, σύμφωνα με τα επίσημα συμπληρωματικά υλικά του HBO για τη σειρά, τα οποία παρουσιάζουν και το παραπάνω άρθρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Doomsday Clock της DC, ο Veidt αναχωρεί από το σύμπαν των Watchmen για το DC Universe του 1992 σε μια προσπάθεια να βρει τον Dr. Manhattan.

Veidt “μυστηριώδης κύριος που παίζει ο Jeremy Irons” εργάζεται σε ένα έργο για τους υπηρέτες του, “Ο Υιός του ωρολογοποιού”. Αυτό μπορεί να είναι μόνο μια αναφορά στον Jon Osterman, περισσότερο γνωστός από τη λαμπερή μπλε γυμνή του μορφή ως Dr. Manhattan . Ο Osterman ήταν πράγματι γιος ωρολογοποιού.

Η Sister Night και η Αστυνομία

– H ντετέκτιβ Angela Abar είναι η Sister Night , προσωποποιώντας την ιδέα ότι οι αστυνόμοι σε αυτόν τον κόσμο πρέπει τώρα να κρύψουν την κανονική τους ζωή πίσω, όχι μόνο από μάσκες αλλά και από superhero ταυτότητες. Και όχι, τα μάτια σας δεν σας παραπλανούν, η στολή της φαίνεται ότι βασίζεται σε περιβολή μοναχής. Γιατί μια μοναχή; Η ομάδα των Watchmen δεν λέει ακόμα. Ο παραγωγός Watchmen και σκηνοθέτης Nicole Kassell μας υπόσχονται ότι «θα μάθετε καθώς συνεχίζετε να παρακολουθείτε … δεν πρόκειται να παραμείνει ένα μυστήριο».

– Άλλοι υπερήρωες είναι εκείνοι με τα κωδικά ονόματα των Pirate Jenny και Red Scare. Η Pirate Jenny είναι μια μνεία για το πώς στο σύμπαν των Watchmen, τα κόμιξ με υπερήρωες ποτέ δεν έγιναν επιτυχία, αφού υπήρχαν πραγματικοί υπερήρωες στα πρωτοσέλιδα κάθε μέρα. Αντ ‘αυτού, τα κόμιξ με πειρατές έγιναν η κυρίαρχη ποπ πολιτισμική αναφορά. Ο πιο σημαντικός από αυτούς είναι ο ντετέκτιβ Nelson (Tim Blake). Κοιτάζοντας τον Glass, του οποίου η ανατριχιαστική μάσκα και η Rorschach-ιανή μονοτονία κατά τη διάρκεια των ανακρίσεων είναι βέβαιο ότι θα τον καταστήσουν τον αγαπημένο των θεατών.

– Η λατινική φράση και η απάντηση που ολοκληρώνει τη συνάντηση του Judd με την αστυνομία προέρχεται από το έργο Σάτιρες του Ρωμαίου ποιητή Γιουβενάλη. Μεταφράζεται ως “ποιος παρακολουθεί τους παρατηρητές”. Η απάντηση φαίνεται να είναι “οι παρατηρητές” , δηλώνοντας δηλαδή, “εμείς οι ίδιοι”.

– Υπάρχει ένα κόκκινο τηλέφωνο στο γραφείο του Judd, το οποίο μπορεί να είναι μια μικρή μνεία για την τηλεοπτική σειρά Batman (1966). Και πάλι, μερικές φορές ένα κόκκινο τηλέφωνο είναι απλά ένα κόκκινο τηλέφωνο. Αλλά υπάρχει και ένα αντίγραφο του Under the Hood από τον Hollis Mason. Under the Hood ήταν η αυτοβιογραφία του Nite Owl, μερικά κεφάλαια του οποίου είναι αποσπάσματα στο κόμικ των Watchmen.

– Ο ξυλοδαρμός στον ύποπτο του 7th Cavalry πίσω από κλειστές πόρτες θυμίζει τη σκηνή απόδρασης στο κόμικ Watchmen, όπου ο Rorschach αποχωρεί για να πάει στο μπάνιο για να εξοντώσει έναν εχθρό. Δεν βλέπουμε τη δράση, μόνο το αίμα που ξεχειλίζει από κάτω από την πόρτα.

– Η Angela ονομάζει το αρτοποιείο της “Milk and Hanoi”. Είναι ίσως μια αναφορά στο πόσο ο Βιετναμέζικος πολιτισμός έχει ενσωματωθεί στην αμερικανική ζωή στον κόσμο των Watchmen. Εδώ, οι ΗΠΑ κέρδισαν τον πόλεμο του Βιετνάμ και τελικά ενσωμάτωσαν το Βιετνάμ ως τη 51η πολιτεία τους.
Ο κωδικός για να μπείτε σε εκείνο το μυστικό δωμάτιο στο αρτοποιείο:1985. Το έτος στο οποίο έλαβε χώρα το κόμικ, καθώς και το έτος που η καλαμαροβροχή σκότωσε εκατομμύρια άτομα στη Νέα Υόρκη.

– Η Angela περπατάει δίπλα ​​από έναν άνθρωπο που φέρει τη πινακίδα “Το μέλλον είναι φωτεινό”. Ο Walter Kovacs περπατούσε με τη πινακίδα “The End is Nigh” όταν δεν φορούσε μάσκα, παλτό και καπέλο, αποδίδοντας βίαια δικαιοσύνη ως Rorschach.

Ο Rorschach και το 7th Kavalry

– Μιλώντας για τον Rorschach, είναι η έμπνευση για το 7ο Kavalry, μια αντιδραστική, δεξιά ομάδα λευκών ακραίων ρατσιστών, που έχουν υιοθετήσει τη μάσκα και τον τρόπο ομιλίας του. Το τέλος του κόμικ Watchmen βρίσκει τον Rorschach να στέλνει το ημερολόγιό του στον αγαπημένο του συντηρητικό εκδοτικό οίκο, τον New Frontiersman. Αποδεικνύεται ότι όντως δημοσίευσαν αποσπάσματα από το βιβλίο, αλλά ο New Frontiersman είχε περίπου την ίδια αξιοπιστία σε αυτόν τον κόσμο όπως εδώ το InfoWars, οπότε κανείς δεν το πίστευε … εκτός από κάποιους παρανοϊκούς, ρατσιστές. Πόσο ρεαλιστική αυτή η σειρά!

– Η αυτοκτονία με χάπι δηλητηρίασης του μέλους του 7ου Kavalry φαίνεται να έχει μνεία στην-στημένη- απόπειρα δολοφονίας του Adrian Veidt στο κόμικ Watchmen, μέχρι στο σημείο που η Angela προσπαθεί να βγάλει το χάπι από το στόμα του.

– Η περιοχή της Tulsa με την υψηλότερη συγκέντρωση ακραίων λευκών ρατσιστών είναι γνωστή ως “Nixonville”.

– Στο κρησφύγετο του 7ου Kavalry, όπου συλλέγουν μπαταρίες ρολογιών για κάποιο κακό σκοπό, υπάρχει μια αφίσα με τον ήρωα των Minutemen Dollar Bill. Ο Dollar Bill ήταν ένας εξαιρετικά δευτερεύων χαρακτήρας στο αρχικό κόμικ του Watchmen, ένας αθλητής κολεγίου από το Κάνσας ο οποίος προσλήφθηκε από μια τραπεζική εταιρεία για να είναι ο δικός του υπερήρωας, και ήταν ουσιαστικά ένα δοξασμένο PR stunt. Πέθανε προσπαθώντας να σταματήσει μια ληστεία τράπεζας όταν η κάπα του πιάστηκε στις περιστρεφόμενες πόρτες και πυροβολήθηκε μέχρι θανάτου. Η εν λόγω γελοιογραφική αφίσα είναι μια ρατσιστική απεικόνιση ενός λευκού ήρωα (Dollar Bill) που χτυπάει έναν μαύρο εγκληματία.

– Η ιδέα ότι το 7ο Kavalry συλλέγει μπαταρίες ρολογιών για να δημιουργήσει ένα είδος «καρκινογόνας βόμβας » παίζει με το πώς η παρουσία του Doctor Manhattan συνδέεται με τον καρκίνο σε ανθρώπους που συναναστρέφονται μαζί του στο κόμικ. Όπως αποκαλύφθηκε από το συμπληρωματικά υλικό του HBO για τη σειρά, οτιδήποτε θεωρήθηκε ως “τεχνολογία του δρ. Μανχάταν” θεωρείται επίσης ως κίνδυνος για καρκινογένεση και ως εκ τούτου διακόπτεται. Αυτό ήταν μια συκοφαντία στο Doctor Manhattan από τον Adrian Veidt ως μέρος του ευρύτερου σχεδίου του να επιφέρει παγκόσμια ειρήνη με κάθε αναγκαίο μέσο.

Nite Owl

– Η αστυνομία προφανώς χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία για τα εναέρια οχήματα της, όπως του Nite Owl, ακριβώς με το λειτουργικό σύστημα pushbutton για όπλα, όπως και με ένα εναέριο φλογοβόλο. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Dreiberg κρυβόταν στο τέλος του πρωτότυπου κόμικ Watchmen με μια νέα ταυτότητα, δεν είναι ξεκάθαρο πως οι τοπικές αστυνομικές δυνάμεις θα είχαν καταλήξει σε αυτό το είδος τεχνολογίας, αλλά αποδεικνύεται, από το συμπληρωματικό υλικό του ΗΒΟ, ότι οι Dreiberg και Laurie Blake συνελήφθησαν το 1995 για παραβίαση του νόμου Keene.

– Το ξεκάρφωτο “είσαι εντάξει?” του Judd στο οποίο ακολούθησε μια σκηνή γέλιου μεταξύ των πρωταγωνιστών, καθώς η κάμερα φτάνει μέχρι τον ουρανό, παραπέμπει ελαφρώς στους Dan Dreiberg και Laurie Juspeczyk να γελούν με ένα μαύρο αστείο εις βάρος του Rorschach στο πρώτο κεφάλαιο του κόμικ Watchmen.

– Κατάφεραν ακόμη και να βάλουν το τραγούδι “Unforgettable” (έκδοση Dinah Ουάσινγκτον), το οποίο ήταν το διαφημιστικό τραγούδι, που χρησιμοποιούσε για να πουλήσει τη σειρά αρωμάτων “Nostalgia” ο Adrian Veidt στο κόμικ. Ναι, χρησιμοποιήθηκε επίσης στην ταινία, αλλά δεν θα το θεωρήσουμε μειονέκτημα…

– Το επεισόδιο τελειώνει με μια σταγόνα αίματος στο σήμα του Judd, παραπέμποντας στο μοτίβο αίματος “minutes to midnight” στο σήμα του Comedian από το πρώτο τεύχος του πρωτότυπου Watchmen.

0 σχολιο
0

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα Σχόλια

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Αν συνεχίσετε σημαίνει πως αποδέχεστε την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης μας. Αποδέχομαι Διαβάστε Περισσότερα