Watchmen EP.08: Αναλύοντας τα Easter Eggs.

από Catherine
65 προβολές

Η σχέση των Dr. Manhattan & Angela Abar αναλύεται στο 8ο επεισόδιο, η οποία έχει βασικά σημεία-κλειδιά για να καταλάβουμε τη πλοκή της σειράς και του ομώνυμου κόμικ.

Το παρόν άρθρο περιέχει spoilers για το 8ο επεισόδιο. 🙂

spoilers

Καλώς ήρθες πίσω, Dr. Manhattan! Δεν ήσουν ποτέ απών, ούτως ή άλλως. Χμμ,ίσως εκτός από το διάστημα που ήσουν στο δορυφόρο Ευρώπη δημιουργώντας ζωή. Και το χρόνο που πραγματικά βρισκόσουν στον Άρη, προτού αφήσεις ένα “δόλωμα” εκεί για να μας πείσεις ότι ήσουν ακόμα εκεί, ενώ παρίστανες κυριολεκτικά τον Θεό κάπου αλλού. Και βέβαια, στον εξοργιστικό σου τρόπο αντίληψης του χρόνου, ποτέ δεν απουσίαζες..

Στην πραγματικότητα, ένα μεγάλο μέρος του επεισοδίου των Watchmen, “A God Walks Into Abar”, είναι μια απίστευτη, παράλογη και συναρπαστική αφήγηση από τον Dr.Manhattan κατά τη διάρκεια της συνομιλίας του με την Angela. O τρόπος αυτός ταιριάζει απόλυτα με τον τρόπο που διηγείται την προέλευσή του, όχι με απόλυτη χρονολογική σειρά, στο 4ο κεφάλαιο του κόμικ. Και μέσα σε αυτή την φαινομενικά απλή ιστορία του Θεού που συναντά το κορίτσι, η θεϊκή ύπαρξη παίρνει τη μορφή ενός ελκυστικού ανθρώπου, ο θεός αποφασίζει να ξεχάσει ποιος είναι για να ζήσει την κανονική ζωή με το μη-καθόλου κανονικό κορίτσι, το κορίτσι σκοτώνει κάποια ρατσιστικά αποβράσματα για να προστατεύσει την πρόσφατα αφυπνισμένη θεϊκή ύπαρξη …


Αλλά αυτά τα είπαμε περαιτέρω ΗΔΗ. Εδώ θα μιλήσουμε για τα Easter Eggs του Επεισοδίου.

DR. MANHATTAN

– Η συντριπτική πλειοψηφία αυτού του επεισοδίου λαμβάνει χώρα την Ημέρα VVN το έτος 2009. Το οποίο σημαίνει ότι εκτός από τις διάφορες εορταστικές εκδηλώσεις για τον Dr. Manhattan, που βλέπουμε καθ ‘όλη τη διάρκεια, υπάρχουν και κάποιες δυσαρέσκειες, όντας πολιτικό πρόσωπο. Το κλειδί μεταξύ αυτών είναι το γιγαντιαίο πέος που προστίθεται στο γκράφιτι, το οποίο δεν αντιτίθεται με το ίδιο μεγάλο μπλε πέος του,το οποίο τόσο συχνά απεικονίζεται στο κόμικ.

– Ο Dr. Manhattan φέρνει στην Angela μια μπύρα. Αυτή η σκηνή θυμίζει κάπως την πρώτη αγάπη του Jon Osterman, τη Janey Slater,η οποία του έφερνε μια μπύρα στο Gila Flats Bestiary στο κόμικ.

– Η Βίβλος (αναμενόμενο χρώματος μπλε) που ο νεαρός Jon Osterman λαμβάνει από τους προπολεμικούς ευεργέτες του το 1936 παρουσιάζει μια απεικόνιση του Αδάμ και της Εύας. Το σχέδιο μοιάζει να υποδηλώνει ότι θα μπορούσε να έχει σχεδιαστεί από τον συν-δημιουργό του Watchmen Dave Gibbons.

– Το γεγονός ότι ο Dr. Manhattan παίρνει τη μορφή ενός ανθρώπου που ονομάζεται “Calvin Jelani” μπορεί να είναι ή να μην είναι ακόμα μία από τις πολλές αναφορές Superman της σειράς. Το “Calvin Jelani” δεν ακούγεται λίγο σαν το Kal-El, εξάλλου; Το πιο σημαντικό είναι ότι η ιδέα ενός παντοδύναμου όντος που εγκαταλείπει όλες τις δυνάμεις του για τη γυναίκα που αγαπά, είναι ένα μεγάλο κομμάτι της πλοκής του Superman II. Ο Veidt συμφωνεί και σε αυτό. Πιστεύει λανθασμένα ότι ο Jon θέλει να εγκαταλείψει τις δυνάμεις του έτσι ώστε η Angela να τον αγαπά για τον άνθρωπο που είναι, αντί για τις θεϊκές δυνάμεις του. Αυτό είναι συχνά το σκεπτικό στο πυρηνα του ερωτικού τριγώνου του Clark Kent / Lois Lane / Superman.

-Ουσιαστικά η ιστορία όπου ένα νεαρό αγόρι μεταναστεύει για να αποφύγει την καταστροφή (όπως είδαμε με τον Will Reeves και τη σφαγή στη Tulsa) επαναλαμβάνει και πάλι την καταστροφή του Krypton. Ο Jon βρήκε καταφύγιο σ’ ένα ευγενικό ζευγάρι που δεν μπορεί να αποκτήσει δικά του παιδιά. Έτσι το ζεύγος το πλούσιων Βρετανών φαίνεται σαν το Jonathan και τη Martha Kent.

– Ο καυγάς του Dr. Manhattan και της Angela μοιάζει μ’ έναν άλλο καβγά. Αυτόν της Laurie και του Jon στο κόμικ, όπου η Laurie είναι εξοργισμένη μαζί του, καθώς έχει προεκτάσεις του εαυτού στο εργαστήριό του, ενώ κάνουν σεξ.

– Ακριβώς πριν η Angela εισάγει τη συσκευή στο κεφάλι του Cal / Jon, βλέπουμε τις σκιές τους στον τοίχο. Μοιάζουν με τις σκιές graffiti του κόμικ. Με της σειρά τους, μοιάζουν με τις σκιές που αποτυπώθηκαν στους τοίχους της Hiroshima, μετά τη ρίψη της ατομικής βόμβας το 1945 .

– Ο Cal λέει στην Angela ότι αφήνει τη μοίρα του “αποκλειστικά στα χέρια σου”. Αυτές είναι οι τελευταίες λέξεις που ειπώθηκαν στο κόμικ. Είναι η δεύτερη φορά που ακούγονται στη σειρά. Η πρώτη ήταν από τον γερουσιαστή Joe Keene όταν παρέδωσε το τηλεχειριστήριο στο Wade Tillman στο επεισόδιο 5.

ADRIAN VEIDT

– Ένα μεγάλο μέρος του επεισοδίου λαμβάνει χώρα στη βραδιά VVN το 2009, κάτι που ξέρουμε ότι είναι γύρω στα τέλη Μαΐου. Οι σκηνές με τον Dr. Manhattan και τον Adrian Veidt στο Karnak συμβαίνουν 6 μήνες αργότερα, περίπου στις αρχές Δεκεμβρίου (με βάση το γεγονός ότι ο Jon λέει στον Adrian ότι περάσαν 24 χρόνια και 41 ημέρες και 13 ώρες “από τότε που ειδωθήκαμε .. .δηλαδή στις 2 Νοεμβρίου 1985). Έτσι τοποθετείται αυτή τη συζήτηση στις 13 Δεκεμβρίου 2009.

– Τα ρολόγια στο Karnak του Veidt είναι κίτρινα, χρώμα που συναντάται και στο εξώφυλλο του κόμικ (καθώς και στο σήμα του Comedian). Αλλά είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι ο χρόνος που δείχνουν για τη Νέα Υόρκη είναι 11:15. Αν και αυτά τα ρολόγια πιθανότατα είναι απλά, αν αυτά ήταν ρολόγια Doomsday, τότε το 11:15 απέχει πολύ από τα μεσάνυχτα. Πολύ περισσότερο από ό, τι υπάρχει η Doomsday στη ζωή μας. Eπομένως φαίνεται πόσο καλά λειτούργησε το σχέδιο του Veidt.

– Όταν ο Veidt λέει για τη συσκευή που θα βοηθήσει τον Jon να χάσει τη μνήμη του, «το έκανα πριν από 30 χρόνια», είναι μια παραπομπή στο απόσπασμά του στο κόμικ: «Το έκανα πριν από τριάντα πέντε λεπτά»,αναφερόμενος στη μαζική δολοφονία εκατομμυρίων στη Ν. Υόρκη με το γιγαντιαίο καλαμαρο- τέρας. Το γεγονός ότι είχε δημιουργήσει τη συσκευή αυτή έξι χρόνια πριν την εφαρμογή του τελικού σχεδίου του, δείχνει πόσο καιρό δούλεψε για να εξουδετερώσει όποιον μπορούσε να σταθεί στο δρόμο του. Ο Veidt αποφάσισε τελικά να παγιδεύσει τον Jon, ώστε να τον αναγκάσει να τον εξορίσει παρά να τον “ανατινάξει” ή να του προκαλέσει αμνησία.

– Ο υπολογιστής στο γραφείο του Veidt είναι το ίδιο μοντέλο με αυτό στο γραφείο του στη Ν. Υόρκη στο κόμικ και η φιγούρα Ozymandias βρίσκεται στην ίδια στάση.

– “Ένας μικρός ελέφαντας μου είπε” ότι ο Jon ήταν στο δορυφόρο Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι η κυρία Trieu ξέρει τι είχε κάνει ο Jon και πιθανότατα γνώριζε ότι ο Adrian φυλακίστηκε εκεί! Αυτό το μυστηριώδες διαστημικό αντικείμενο που έπεσε σε ένα αγρόκτημα πίσω στο 4ο επεισόδιο, που ήθελε εκείνη τόσο απεγνωσμένα, φαίνεται πως θα μπορούσε να είναι η απόδραση του Veidt από την Ευρώπη,σωστά;

– Ο Veidt διαβάζει το Fogdancing του Max Shea, ενώ βρίσκεται στη φυλακή κατά τη διάρκεια της σκηνής μετά τους τίτλους. Ο Veidt χρησιμοποίησε τον Max Shea για να τον βοηθήσει στο σχεδιασμό του γιγαντιαίου καλαμαρο- τέρατος, παρόλο που ο Shea δεν κατάλαβε ποτέ πλήρως το πεδίο εφαρμογής του σχεδίου. 

– Φαίνεται να υπάρχουν επτά κεριά στη τούρτα του Veidt. Ίσως οκτώ. Είτε έτσι είτε αλλιώς, δεν έχουμε ακόμα φτάσει στο παρόν.

– Πολλές Βιβλικές αναφορές σε μερικές ατάκες του Adrian. «Θα ζήσω για να δω την ουτοπία;» Μοιάζει να θυμίζει τον Μωυσή που ρωτάει τον Θεό. αν θα δει ποτέ την υποσχόμενη γη, ενώ ο «παράδεισος δεν με χρειάζεται». Ακούγεται σαν μια αντιστροφή του Milton “καλύτερα να βασιλεύεις στη Κόλαση, παρά να υπηρετείς στο Παράδεισο.” Η Ευρώπη έχει αποδειχθεί πράγματι η κόλαση του Veidt, όπου κυβέρνησε, παρόλο που περίμενε να είναι ο Παράδεισος. Θεωρεί τον εαυτό του ως ανώνυμο υπηρέτη του Παράδεισου στη Γη, που είναι, πραγματικά, κόλαση. 

– Είναι αυτό το πορτρέτο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο Karnak; Ή ενός νεαρού Veidt σε στυλ Μέγα Αλέξανδρου;

Καλαμαροβροχή

Βλέπουμε τελικά την πραγματική εξήγηση για τις συνεχείς καλαμαρο-βροχές εδώ. Όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενα επεισόδια όσο και στην Peteypedia του HBO, αυτό είναι ένα άμεσο μέρος του σχεδίου του Veidt να διατηρήσει συνολικά την εγκυρότητα της αρχικής επίθεσης.

THE COMEDIAN

Η συζήτηση της Angela και Jon πραγματοποιείται σε ένα μπαρ που ονομάζεται “Mr. Eddy’s: “Αυτό είναι μια περίεργη σύμπτωση. Στην περίπτωση αυτή, ο κ. Eddy είναι ο Edward Blake, ο Comedian, ο πρώην superhero, κυβερνητικός εργαζόμενος/ σούπερ στρατιώτης και ειδικός εγκληματίας πολέμου κατά τη διάρκεια του πολέμου στο Βιετνάμ (είναι επίσης ο πατέρας της πράκτορας του FBI Laurie Blake). Συγκεκριμένα, ο κ. Eddy είναι πως μια Βιετναμέζικη γυναίκα, έγκυος με το παιδί του Blake, αναφέρθηκε στην πρώτη νύχτα VVN … πριν τη δολοφονήσει εκείνη και το αγέννητο μωρό της εν ψυχρώ.

RORSCHACH

Στο τέλος της μάχης, ένα μέλος του 7ου Kavalry χρησιμοποιεί ένα γάντζο για να τραβήξει την πόρτα του αυτοκινήτου. Το είδωλό τους, ο Rorschach χρησιμοποίησε ένα γάντζο, και περιστασιακά και ως επιθετικό όπλο.

Τα τραγούδια

Πολλά από τα τραγούδια που παίζουν σε όλο το επεισόδιο έχουν μία προφανή “μπλε” θεματική. Το επεισόδιο ανοίγει με το “Rhapsody in Blue” του George Gershwin. Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας της Angela με τον Dr. Manhattan στο μπαρ, μπορείτε να ακούσετε το “Blue Danube Waltz” του Johan Strauss. Ξεχωρίζει όμως των Fleetwoods’ “Mr. Blue” με στίχους όπως …

“Our guardian star lost all his glow, the day that I lost you. He lost all his glitter the day you said no. And his silver turned to blue.”

Παρεμπιπτόντως, το τραγούδι κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 1958, οπότε είναι πολύ πιθανό ο Jon Osterman να τον γνώριζε, όταν έπαθε το ατύχημα το 1959.

-Στο jukebox ακούγεται το “Tunnel of Love” από τη Doris Day.

Aν ξεχάσαμε κάποιο easter egg, προσθέστε στα σχόλια 🙂

0 σχολιο
0

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Αν συνεχίσετε σημαίνει πως αποδέχεστε την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης μας. Αποδέχομαι Διαβάστε Περισσότερα